11 Mei 2011

"blog paling simple tapi Bebas"

ok,aku join kontest lagi..

aku xmo ngarut panjang-panjang..nnt xdpt feel cerita aku..

nak tau syarat2 kontest, usha sini..

inilah nukilan aku..



VILLA DARUL FALAH

Sarah menolak pintu Darul Falah Villa. Pintu terbuka. Die meninjau- ninjau ke dalam. Sunyi dan sepi. Selang beberapa langkah, pintu tertutup sendiri seolah-olah ada yang menolaknya. Bunyi berdentum membuatkan Sarah tersentak dan menoleh kejap. Tiada sesiapa di situ.

“Selamat datang, Sara.” Satu suara wanita menyapanya. Namun,tidak pula kelihatan pemilik suara itu.

Sara membatukan dirinya dari menyahut sapaan itu.

“apa mahumu, Sara?” kedengaran suara itu lagi.

Sara tetap mendiamkan diri. Membiarkan suara itu berkata- kata sendiri.

“Kehadiranmu membuatkan aku terjaga kembali dari lenaku yang panjang, Sara.” Suara wanita itu semakin rancak seolah- olah tidak mahu berhenti. Kemudian kedengaran suara itu tertawa halus.

Sara dapat menangkap suara itu datangnya dari tingkat atas. Perlahan-lahan dia menaiki tangga yang melengkung ke sebelah kanan itu. 15 anak tangga kesemuanya. Pintu-pintu bilik tertutup rapat kecuali sebuah pintu sahaja yang luas ternganga,seperti manantikan kedatangan tetamu istimewanya.

Sarah memberanikan dirinya mendekati bilik itu. Setibanya di muka pintu, serta merta langkahnya terhenti. Di pintu jendela, kelihatan seorang wanita yang berpakaian seperti gaun pengantin putih sedang merenungnya.

“Siapa awak?” tergagap-gagap Sara bersuara.

Pertanyaan Sara tidak berjawab. Sara melangkah lagi menghampiri wanita itu. Wanita itu menutupi wajahnya dengan sehelai kain putih bercorak bunga mawar.

“Awak..seorang pengantin……..” luah Sara.

Dengan tangan yang terketar-ketar, Sara menyingkap kain penutup wajah wanita itu.

Apabila kain wajah itu disingkap, Sara terundur sehingga terlanggar dinding dekat bingkai jendela. Dia terkejut besar. Kejutan yang boleh menghentikan jantung. Sepasang matanya terbeliak. Nafas Sara mengah, tercungap-cungap. Rasa jantungnya berhenti berdetak.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-




“LA..KATE MIDDLETON RUPENYE..HONEYMOON KAT SINI KE..MANA SUAMI?”

Setelah berbual, Sara pun pulang ke rumah.

TAMMAT.



amacam?ok ke x ni?


inspirasi dari novel yang aku nga bace skang ni..^_^


sila la suke ye..


p/s-nantikan entri mengenai "7 THINGS"...

p/s/s-sejak ade p1,rase cam ari2 nak update blog..haha!

40 ulasan:

♥ adibah mazlan ♥ berkata...

nice.. tunggu petang esok ya

EZAD AMIR berkata...

menarik2!!!

aleen aiden berkata...

ha3,ciss2!

Gieyana berkata...

mmg sempoi..:)

cIk IRa berkata...

thumbs up!! :)

dy Rahman berkata...

as salam..
saspen cite nie.. gud luck bro..

http://dady-rahman.blogspot.com/2011/05/blog-paling-simple-tapi-bebas.html

Mohd Nor Quiyyum berkata...

sara ke sarah?

syaza kelyza berkata...

good luck ;) nice one :)

padle berkata...

adibah mazlan-harap2 dapat la..lame xtpup ni..hehe

padle berkata...

ezad amir-ni la akibatnye kalo banyak sgt bace novel..hehe

padle berkata...

aleen-ape yang ko cis kan tu weh?

padle berkata...

kak gie-hehe..ni sume gare2 asek ngadap novel je...

padle berkata...

cik ira-thanx!!

padle berkata...

dy rahman-inspirasi dari novel yg aku bace..thanx!

padle berkata...

quiyyum-xkisah la..sarah ke,sara ke..ko pilih la sndiri nak yang mane..hehe

padle berkata...

syaza kelyza-thanx!!

sha berkata...

sekali permaisuri tu..

padle berkata...

sha-ending cite ni senanye terbuka..nak bubuh sape2 pon ble..hehe

Sarah berkata...

^^
lain kali guna nama sara lagi wei.
TERBAIK abg ku!! :)

padle berkata...

sarah-hehe..aku kenal sape yang komen ni!!!!

nureenina berkata...

wah.. gud luck :)

Aizat Azizan berkata...

pergh, padle mat novel skang ni

r3d lollip0p ♥ berkata...

menarik ! best of luCk ! :)

bunga berkata...

hahahha...pe pom good lukc

miss nadya berkata...

nice..:)
pandai buat novel ea??hehe..:)

CikAizA berkata...

heheh... aiza dah lama giler x baca novel... mungkin dah x minat kot... well nice story... pandai buat olahan cerita

kemboja berkata...

hi.. salam kenal.. gud luck k

padle berkata...

nureenina-thanx!

padle berkata...

red lollipop-thanx yar!

padle berkata...

bangjat-aku memg da lame bace novel kot..tp novel mlayu je ar...

padle berkata...

bunge-mekaseh!!

padle berkata...

aiza-mari2 membaca beramai2...isi masa yang terluang..hee..thanx,btw!

padle berkata...

miss nadya-xde la..aku minat bace novel je..hehe

padle berkata...

kemboja-elo!same goes to u!

ARAYANA berkata...

gud luck. (:

nur athirah berkata...

hye mat novel :P

hahaha . joke :)

SRenungan berkata...

like~

kemboja berkata...

tahniah.. u deserve it.. hehee salam kenal yer

CikSyazwaniAziz berkata...

baru bace.... igtkan cte seram, baru nk ambik bantal tutup muka.. haha.. bagus2.. like 44x... :)

dhilla nazli berkata...

baru nak cuak tahap gaban.. sabau je leer