18 Mac 2010

kalau aku kat tmpat abah...

satu ari,smbil2 aku ngan abh nga bkebun kat teluk bunut,dtg seorg apek smbl tgnnye memegang rokok...

apek-lu xmau jual same saya ka
abah-brapa lu brani beli?
apek-saya open 1.5K
abah-(terdiam sejenak)
aku-(wat muke blur sbb xpaam dorg bncang ape)
apek-so camne bos?jadi ke x?
abah-(smbil mghela nafas pnjang)murah sgt la pek..2.5 la...
apek-(terkejut)..mahalnya!kwn2 pon mau mahal ka...
abah-(senyum saje)..kalo lu xmau,sy xkesah..ank2 sy pon ade 3 org,ley tlg sy lg...
apek-sy blk rumah bncang dl bole ka
abah-bole3..xde hal..
aku-(tersnyum..br paam)

ingtkan dorg nga berurusniage pasl ape td..ingtkan abh nk jual aku kat siam ke kan..hehe..ghupenye mende len..korg tau x dorg bncg psl ape??kalo xtau,nnt msj la aku eyh..

tp kalo la aku jd abah,memg knfirm aku stuju dgn offer apek tu..1.5K tu beb..!

tp abah bkn jnis mcm aku..abah ni teliti sket...

abah pkir anak2 die..zaman skang ni bkan sng nk ade tanah...(opppps..pecah lobang dorg cite psl tnh)..

abh bkn jnis materialistik..abh xkesah psl duit..abh ksah psl ank2 ie...

aku sayang abah!

p/s=pg td aku tman abh ukur tanah kat teluk bunut..rajen x anak abah sorg ni?(wlaupon abah hampir majok sbb aku bgn lmbt pg td..hehe)

Tiada ulasan: