01 Ogos 2011

-AKU dan RAIHAN-

gambar diambil dari google
zamri lahir pada tahun 90-an..ketika zaman kecilnya,inilah lagu yang sering dinyanyikan oleh beliau dan kawan-kawan


"iman adalah mutiara, di dalam hati manusia..
yang meyakini,Allah...maha Esa, maha kuasa.."


Daniel lahir pada tahun 2000,dan lagu yang sering dinyanyikan oleh beliau dan kawan-kawan

"maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu..
fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu..
bagaimana ku nanti..bila kau tak di sisi..yang ku ada hanya kamu saja"



masa aku sekolah tadika dulu, raihan tengah top gile..aku sampai nangis-nangis soh abah belikan kaset raihan sebab aku minat gile lagu iman mutiara..dan ya, abah belikan aku kaset Raihan..

tipu lah kalau kau tak pernah dengar lagu raihan..

aku hafal sifat 20 pon sebab lagu raihan..

Mael kenal 25 rasul pon sebab lagu raihan..

Rozie boleh baca lafaz niat haji yang labbaikallahumalabbaik tu pon sebab lagu raihan..

tapi zaman adik aku sekarang ni dah lain..

ye lah, zaman berubah..

nasyid zaman sekarang pon dah lain macam je aku dengar..

eh, ada lagi ke kumpulan nasyid zaman sekarang ni?


p/s-salam ramadhan..jumpa di bazar ramadan PKNS Bangi setiap hari bermula pukul 6.30 petang!

4 ulasan:

Cik Miera berkata...

sokong ngan ko.. haha.. windu la nasyid zaman dulu.. sebab kn nasyid dulu la aku hafal sirah..

hafeez berkata...

zaman sekarang semua hafal tarian ngan lagu korea..uhuhu

momochan berkata...

nasyid dulu-dulu best je dengar...hafal semua pun melalui lagu juga..huhu

muhammad fitri izzat berkata...

Stuju bro!!