27 Februari 2014

Zaman Budak-Budak

Aku ada sorang member yang aku kenal dari zaman sekolah lagi. Kami memang kamceng, setakat nak bergurau senda ejek nama bapak pun takde nak kecil hati. Aku kasi satu situasi di dalam kelas :

Aku : Weh anak Jali, kau bila nak pulangkan pemadam aku yang kau rembat aritu?
Kawan : K**ak lu anak Rozli. aku dah pulangkan semalam lah.
Aku : Kau jangan nak tipu aku lah c**ai. Aku cek kat kotak pensel aku ni takde pun pemadam tu?
Kawan : Mam**s kau lah. yang aku tau aku dah pulang.
Aku : Ci***a punya anak Jali, rembat pemadam gua.
Kawan : Haha, s**l lah kau anak Rozli.

Lepas habis perbualan tu, kami balik sekolah sama-sama sambil nyanyi lagu New Boyz kuat-kuat.

Tapi itu pada zaman kecil-kecil lah.

Sekarang kalau aku buat macam tu, mungkin aku akan di remove dari Facebook ataupun aku kena block dari Twitter agaknya.

Salah aku juga, bergurau tak kira tempat.

Dah 24 tahun, dah dewasa, jadi kena lah matang sikit pemikiran tu kan?

Aku cuba untuk mematangkan diri aku,dan aku masih dalam proses belajar.

Akhir kata,

Kalau ada jarum yang patah,
 Jangan disimpan di dalam peti.



Lagi 2 rangkap pantun tu sambung lah sendiri. Salam Jumaat!

1 ulasan:

E'in berkata...

haha betul! semakin meningat usia, semakin sensatif okay! hahaha