15 Oktober 2013

M.A.J.U

Salam.

Dah lama tak menulis dalam bahasa Melayu. Bukan lupa diri, tapi cuba untuk memajukan diri. Macam ustaz Syamsul Badli (USB) pesan.

"Bawak kereta memang pandang depan, tapi kena tengok side mirror, kot-kot ada awek cun bawak BMW kat belakang."

Maju. Memang susah nak majukan diri. Banyak sangat rintangan. Tak percaya? Cuba esok time kelas, kau duduk depan sekali. Mesti kau akan diperli teman-teman sebab selama ni tak pernah kau duduk di barisan hadapan waktu kelas.

Nak contoh lain?

Cari sendiri.

"Sampai bila Melayu nak kena suap?" -Nazif Hakim

Aku pun dalam proses untuk memajukan diri. Kau?

Kerja rumah sudah siap. Semua orang sudah ke alam fantasi.

Selamat malam, orang Kota Bharu.

I miss you.




1 ulasan:

Nazif Hakim berkata...

yes majukan diri.

"kalau kita tak dapat ubah sistem yang ada, kita ubah diri sendiri"