23 Disember 2011

UKULELE itu sangat ohsem!






salam hari sabtu.

ok, straight to the point.

sila rujuk title entri ini.

ya,ukulele, bukan pecel lele.

aku mula meminati ukulele ini semasa aku menyertai Relay For Life 2011 di UKM, bangi.. Relay For Life ni adalah satu event yang mana kita akan berovernight sambil memperingati mereka yang telah pergi akibat kanser.nak tau lebih detail, usha sini

time tu ada satu grup yang memasing duk main lagu "Hey Soul Sister" menggunakan ukulele sambil berjalan mengelilingi trek stadium UKM. dorang sangat happening, membuatkan aku terus follow mereka sambil usha2 ukulele yang dorang duk main tu..

ni lah brader2 otai ukulele

so time tu aku sempat la belajar chord 'C' dan cuba untuk main lagu keluang man, tapi tak jadi sebab xtau chord..maklumlah, aku hanya ada basic gitar, bukan ukulele.

tgh nak belajar chord 'C'

lepas malam tu, aku berazam untuk memiliki sebuah ukulele. aku usha internet, ingatkan bajet bawah seratus inggit boleh la aku angkat satu, tapi aku silap. ukulele yang paling murah pun dalam dua ratus lebih. aku frust..

dipendekkan cerita, kezen aku gtau aku kat JJ bukit tinggi ada jual Ukulele brand Ashton, harga pun kira tahap yang mampu milik. aku pun terus suruh dia belikan satu untuk aku. dan kini, ukulele sudah pun berada di tangan aku!

memang payah sket nak main ukulele ni, cara nak pegang, chord, strum, semua lain,tak sama macam gitar..tapi memandangkan aku ada basic gitar, so aku cepat sket tangkap chord2 ukulele ni..*bangga

kesimpulannya, ukulele ni adalah salah satu alat muzik yang menarik dan mudah dibawa ke mana- mana. nanti kalau aku dah power sket, aku cover lagu 'kantoi' pastu aku post kat blog ni,insyaAllah..





ukulele aku



so sila lah dapatkan ukulele di kedai-kedai muzik berhampiran anda! ^^

p/s-stdy week dah start!

p/s/s- LU dah balik KB..keseorangan lah aku 2minggu ni...

4 ulasan:

bukankosong berkata...

unik nama, gua tak penah dgr

huhuhu

Aleen Aiden berkata...

cis,bawah seratus kau xcakap pon aku dah tau xmungkin.hu3

berbahagialah anda dengan ukulele anda

mishu blur~ berkata...

camne laa aku boleh tatwu ada program ni kat UKM.. tak dengar pape pun sal ni...

Jausyan Baqiri berkata...

Tapi kenapa aku beli ukulele rm95 je